Miért van az, hogy miközben a matematika fontosabb, mint valaha, és egyre inkább átszövi a mindennapjainkat, mégis a diákok jó részét ez kevésbé érdekli? Conrad Wolfram (a Mathematica szoftvert és a Wolfram Alpha-t kiötlő Stephen Wolfram testvére) szerint gyökeresen meg kéne változtatni a matematikaoktatást, és a számítógépre bízni minden unalmas számítást már az iskolában is. Érdekes előadás a TED-ről, egyelőre csak angolul (talán egyszer majd magyar feliratot is tesznek fel hozzá).
Hogyan tanítsuk a matematikát?
2010.11.18. 21:38 - Nemlineáris
Címkék: ted wolfram
A bejegyzés trackback címe:
https://nemlinearis.blog.hu/api/trackback/id/tr532458118
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
xstranger 2010.11.18. 23:34:44
A legnagyobb baj hogy a nyugati tarsadalmakban az intellektualis tevekenysegnek nincs akkora erdeme mint pl a sportnak vagy a media szereplesnek. A matematika meg meg a human tudomanyok mogott van elismertsegben (pl irodalom/tortenelem mogott).
Amig ez nem valtozik addig nem lesz valtozas.
Amig ez nem valtozik addig nem lesz valtozas.
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.11.19. 00:04:32
Minden szavával egyetértek. Pedig azon kevesek közé tartozom, akik szeretnek számolni (akár számokkal, akár bonyolult kifejezésekkel, integrálokkal, akármikkel), akár értelmetlenül is :-)
Miért van olyan érzésem, hogy mi meg sem érjük, mire ez megvalósul Magyarországon? Jobb helyeken talán...
Miért van olyan érzésem, hogy mi meg sem érjük, mire ez megvalósul Magyarországon? Jobb helyeken talán...
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.11.22. 16:00:00
Nyugodj meg, jobb helyen sem. A matematika túl egzakt, túl nehéz róla hamukázni, ezért nem népszerű. Irodalom, történelem... végtelen tárháza a mellébeszélésnek, mindig népszerűbbek lesznek.