Nemlineáris Blog - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://nemlinearis.blog.hu/2012/07/29/olimpiai_aranyat_ert_a_matekos_agy/full_commentlist/1#c31140059
Válasz erre: Olimpiai aranyat ért a matekos agy
2016-09-05T14:41:51+02:00
2016-09-05T14:41:51+02:00
Sirpi
http://blog.hu/user/107863
És a hír (sajnos az utolsó az oldalon) négy év után újra aktuális.
https://nemlinearis.blog.hu/2008/10/22/kinek_van_a_legnagyobb_avagy_hogyan_valasszunk_menyasszonyt_tudomanyosan/full_commentlist/1#c22692705
Válasz erre: Kinek van a legnagyobb? - avagy hogyan válasszunk menyasszonyt tudományosan
2014-04-24T22:24:16+02:00
2014-04-24T22:24:16+02:00
hrita
http://blog.hu/user/471859
Aranyos!
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/06/terence_tao_udvozli_a_nemlinearis_olvasokat/full_commentlist/1#c19968080
Válasz erre: Terence Tao üdvözli a Nemlineáris olvasókat
2013-06-06T12:24:00+02:00
2013-06-06T12:24:00+02:00
G. M. E.
http://blog.hu/user/178325
És mi értelme van számtani sorozatokat keresni különböző halmazokban? Hol lehet alkalmazni?
https://nemlinearis.blog.hu/2008/09/24/erdos_szam_a_grafelmelettol_amidala_hercegnoig/full_commentlist/1#c19968030
Válasz erre: Erdős-szám: a gráfelmélettől Amidala-hercegnőig
2013-06-06T12:17:34+02:00
2013-06-06T12:17:34+02:00
G. M. E.
http://blog.hu/user/178325
A saját Erdős-számodat tudod?
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c19967959
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2013-06-06T12:04:22+02:00
2013-06-06T12:04:22+02:00
G. M. E.
http://blog.hu/user/178325
Tud valaki kisebb Erdős-számmal rendelkező Oscar-díjasról?
https://nemlinearis.blog.hu/2008/11/17/szegeden_bizonyitottak_az_ingamozgas_kaotikussagat/full_commentlist/1#c19967912
Válasz erre: Szegeden bizonyították az ingamozgás kaotikusságát.
2013-06-06T11:58:53+02:00
2013-06-06T11:58:53+02:00
G. M. E.
http://blog.hu/user/178325
Epedve várom a blogbejegyzést!
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c19958903
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2013-06-04T22:31:18+02:00
2013-06-04T22:31:18+02:00
G. M. E.
http://blog.hu/user/178325
Mi értelme van a tömeges túladagolásnak? SEMMI! Ha létezne a homeopata hatás, azaz a zéró hatóanyag molekulát tartalmazó víz (vagy tabletta) emlékezne, akkor kétszer annyi víz (vagy tabletta) ugyancsak zéró hatóanyagot tartalmazna és ugyanannyi információra emlékezne. Ha van egy adott információnak, akkor azt hiába ismétled, azzal nem jutsz új információhoz! Ez egy baromság a szkeptikusok részéről, amivel lejáratják magukat, hogy még az alapvető logikát sem ismerik. Ezzel szemben inkább azért kéne lobbizni, hogy a fenti számolást egyszer elmondják a híradóban. Annak lenne értelme.
https://nemlinearis.blog.hu/2009/01/08/legjobb_szakma_a_matematikus/full_commentlist/1#c17931005
Válasz erre: Legjobb szakma a matematikus
2012-09-30T18:45:54+02:00
2012-09-30T18:45:54+02:00
jobkereso
http://blog.hu/user/507456
<a rel="nofollow" href="http://www.jobkereso.com/szakma/matematikus.html">www.jobkereso.com/szakma/matematikus.html</a><br />
<a rel="nofollow" href="http://www.jobkereso.com/szakma/programozo.html">www.jobkereso.com/szakma/programozo.html</a><br />
<br />
közvetlen állásajánlatok vannak a fenti két linken - nincsenek közvetítők, csak a foglalkoztató
https://nemlinearis.blog.hu/2012/07/29/olimpiai_aranyat_ert_a_matekos_agy/full_commentlist/1#c17431589
Válasz erre: Olimpiai aranyat ért a matekos agy
2012-07-30T09:37:11+02:00
2012-07-30T09:37:11+02:00
kzoltana
http://blog.hu/user/412392
A magyar miniszterelnök is kivette a részét a magyar kardvívó olimpiai sikerből. Ehhez nem mindenki gratulált neki. Mármint Orbán Viktornak.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.vagy.hu/tartalom/cikk/2714_orban_a_nepe_es_az_olimpiai_arany">www.vagy.hu/tartalom/cikk/2714_orban_a_nepe_es_az_olimpiai_arany</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2011/04/25/riemann_zeta_es_a_vilagvege/full_commentlist/1#c16921484
Válasz erre: Riemann-zéta és a világvége
2012-06-07T01:43:18+02:00
2012-06-07T01:43:18+02:00
dr. Ferenczi Sándor
http://blog.hu/user/636617
Húha, még szerencse, hogy túléltük ezt a november 9-i gammavillanást tavaly. :DDDD
https://nemlinearis.blog.hu/2012/03/27/nem_kapott_doktorit_ezert_gyilkolt/full_commentlist/1#c16207688
Válasz erre: Nem kapott doktorit, ezért gyilkolt
2012-03-28T01:33:39+02:00
2012-03-28T01:33:39+02:00
xstranger
http://blog.hu/user/63419
Hm, en 2002ota varok a soromra, bar tul sokat nem teszek az ugy erdekeben. Meg par ev es az oreg docens kezdhet aggodni...<br />
<br />
BTW nem kuldene valaki at az ovet egy masolas (bocs "forditas") erejeig?
https://nemlinearis.blog.hu/2010/09/22/tobb_penzt_a_nyugdijas_matematikusoknak/full_commentlist/1#c16046143
Válasz erre: Több pénzt a nyugdíjas matematikusoknak!
2012-03-08T23:51:27+01:00
2012-03-08T23:51:27+01:00
Szántó Domingo
http://blog.hu/user/524175
Verset és novellát is - mégpedig jókat - írt az ügyből a kiváló Schein Gábor!<br />
<a rel="nofollow" href="http://folyometer.blog.hu/2012/03/08/dichtung_und_wahrheit_1">folyometer.blog.hu/2012/03/08/dichtung_und_wahrheit_1</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c14287653
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-08-25T12:28:40+02:00
2011-08-25T12:28:40+02:00
kjapp
http://blog.hu/user/321772
igen nagy mellénnyel számol a posztoló, csak az hatás bizonyítása vagy nem bizonyítása veszik el, mint a 'placebo'-nál.<br />
<br />
Mi az a matematikai eszközökkel megfogható/nem megfogható " páciens hite"??
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14278761
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T12:53:54+02:00
2011-08-24T12:53:54+02:00
KenSentMe
http://blog.hu/user/119251
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14278251" class="reply_nick_480929" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14278251 );">@Rokkantnyugdíjaspornósztár</a>: Le vagyok nyűgözve.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14278464
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T12:24:11+02:00
2011-08-24T12:24:11+02:00
eszemmm
http://blog.hu/user/157257
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14277584" class="reply_nick_121159" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14277584 );">@petimegmondja</a>: ez jogos:)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14278251
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T12:03:22+02:00
2011-08-24T12:03:22+02:00
Rokkantnyugdíjaspornósztár
http://blog.hu/user/480929
A közelítést lehet úgy végezni, hogy melyik az a legnagyobb csoportlétszám, ahol még nincs fertőzött, mert ekkor lehet a legkevesebb számú csoportot létrehozni, ahol biztosan negatív lesz az erdmény. Ez azt jelenti, hogy addig lehet elmenni, amíg egy fertőzött lesz a csoportban:<br />
[1-(1-p)^x]x=1<br />
ha p<<1 akkor (1-p)^x~1-xp<br />
[1-(1-xp)]x=1<br />
(xp)x=1<br />
x=1/gyök p<br />
<br />
Gyakorlatban ez azt is jelenti, hogy promiszkuáló egyén átlagosan 80-81 partner esetén találkozik egy fertőzöttel, vagyis ennyi partnerenként érdemes teszetet végeztetnie.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14278187
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:58:00+02:00
2011-08-24T11:58:00+02:00
musi
http://blog.hu/user/84572
Ezt nem vagyok hajlandó végigolvasni és felfogni :D
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14278082
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:47:02+02:00
2011-08-24T11:47:02+02:00
McKinney
http://blog.hu/user/564637
technikai problémának látom, ha x meghalad egy bizonyos értéket, akkor az adott teszt a túl nagy vérmennyiség miatt vagy megbízhatatlan, vagy biztos de drágább lenne. Egy ilyen országos projeknél még számos itt nem említett költségtétel is lenne. Ettől függetlenül a matek riszpekt
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277924
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:33:01+02:00
2011-08-24T11:33:01+02:00
KenSentMe
http://blog.hu/user/119251
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14277831" class="reply_nick_119251" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14277831 );">@VRbagoly</a>: (Természetesen a lim(y tart nullához) (1+1/y)^y az "e" definíciója, ezt kéne belelátni az (1-p)^x-be)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277918
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:32:33+02:00
2011-08-24T11:32:33+02:00
nickita
http://blog.hu/user/18525
egy vérmintából mennyi tesztet lehet vajon elvégezni? mert ha a 81 tagú csoportokat mindig ketté bontogatod tovább, akkor legrosszabb esetben akár 8 tesztre is szükség lehet (feltéve, hogy egy 81-es csoportban csak egy pozitív inta van). ezért inkább jobb a rekurzív módszert alkalmazni a kisebb csoportokon is.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277831
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:25:50+02:00
2011-08-24T11:25:50+02:00
KenSentMe
http://blog.hu/user/119251
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14275722" class="reply_nick_519856" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14275722 );">@j'en ai fair any stone</a>: Igen, ez a mondat általában úgy születik, hogy <br />
1.) A pontos képleten látszik, hogy talán létezik egy egyszerű közelítés. Ilyenkor ugye észre lehet venni, csak nem a számokat kell nézni, hanem a formulákat.<br />
2.) Az ember az (1-p)^x-re rápillantva szagot fog, hogy ebből talán ki lehet hozni egy e^y-os tagot valahogy (ez az "e" egyik definíciója), abból pedig egy 1+y-os tagot (Taylor-sor), és mivel 1-(1+y) = -y, ezt már egyáltalán nem reménytelen 1/x-el egyenlővé teni. Ezt meglátni főleg tapasztalat és rutin kérdése. Emberünk tehát vadul elkezd számolgatni, és néhány óra alatt megkapja a levezetést. Utána, amikor ezt egy cikkben vagy dolgozatban összefoglalja, akkor nagyon szerényen odaírja, hogy "vegyük észre", lehetőleg valami olyasmit vegyünk észre, amit ember magától észre nem venne. Ha még ennél is szerényebb az illető, akkor a dolgozatát teletűzdeli a "triviális" szó különböző formáival. (Triviális, teljesen triviális, egyszerű és triviális, stb.)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277739
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:17:14+02:00
2011-08-24T11:17:14+02:00
Dr. Bélus___
http://blog.hu/user/204236
Hm... és akkor mi van, ha az összes x=N és onnan nyomjuk a bináris keresést? Ha nagyon sok ember van és nagyon kevés a beteg (közel 1), akkor szerintem ez lesz az optimális. Este végig fogom gondolni, hogy a másik megüti-e az O(log n)-es skálázódást... :)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277674
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:11:17+02:00
2011-08-24T11:11:17+02:00
Dr. Bélus___
http://blog.hu/user/204236
Ha az egyik csoportban szifiliszest találsz, nagy valséggel csak egy szifiliszes van a csoportban. Ekkor bináris keresést célszerűbb lenne használni, mint mindenkit külön letesztelni. Azaz először kettészeded a csoportot, és remélhetőleg ezzel a csoport felét kizárod (ha mákod van, akkor az első teszt negatív, és a második felében van a hunyó, ekkor csak 1 teszt kellett). Aztán megint felezel, és így tovább.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277584
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T11:02:40+02:00
2011-08-24T11:02:40+02:00
petimegmondja
http://blog.hu/user/121159
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14277120" class="reply_nick_157257" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14277120 );">@eszemmm</a>: <br />
<br />
Ezt az értéket (p) statisztikai módszerekkel szokták meghatározni. Egy statisztikai mintavétel a lehető legkisebb számú alany tesztelését jelenti, tehát a teljes populáó nem lesz tesztelve. Arról nem is beszélve, hogy a gyakorlati példa egy nemi betegségről szól, amiről az orvosok jelentést tesznek a járványügyi hatóságnak és mivel a szifiliszes betegek nagy többsége orvoshoz fordul, a látens betegszám statisztikai szempontból elhanyagolható.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14277120
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T10:15:39+02:00
2011-08-24T10:15:39+02:00
eszemmm
http://blog.hu/user/157257
Az elv nagyon szép, de szerintem van két gyakorlati probléma. Az egyik az, hogy p értéket valahogyan meg kell határozni, aminek meg a módszere nem más, mint a tesztelés, éppen az, aminek a számát próbáljuk minimalizálni. A másik pedig az, h jelen példánál p értéke dinamikusan változik, mivel egy nemi betegségről van szó, és hát az emberek ritkán ülnek otthon és néznek tévét, viszont sokat szexelnek:)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14276962
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T10:01:54+02:00
2011-08-24T10:01:54+02:00
Hmmm...
http://blog.hu/user/233368
Az elv remek, de az új módszerek bevezetése ellőtt célszerű végiggondolni a vizsgálllat egész folyamatát, mer nem biztos, hogy azmi jó Lilly putri méretben, az működ az Órások földjén is, satöbb (pl legrosszabb esetben hány ember mennyi vérét kell a hol tárolni + vizsgálni a milyen alkalmas módszerrel).
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275844
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T07:41:36+02:00
2011-08-24T07:41:36+02:00
vészmadár (pica pica)
http://blog.hu/user/317009
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14275832" class="reply_nick_320935" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14275832 );">@Ozsy</a>: igen, valamiért átsiklottam első körben azon az utolsó mondaton. Köszönöm.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275832
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T07:37:20+02:00
2011-08-24T07:37:20+02:00
Ozsy
http://blog.hu/user/320935
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt?fullcommentlist=1#c14275821" class="reply_nick_317009" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14275821 );">@vészmadár (pica pica)</a>: <br />
Az utolsó bekezdésben pont erről van szó :)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275821
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T07:33:12+02:00
2011-08-24T07:33:12+02:00
vészmadár (pica pica)
http://blog.hu/user/317009
lenne még egy kérdésem. Nem túl nagyvonalú azzal elintézni a második kört, hogy a csoport minden tagját leteszteljük? további - második-harmadik-stb. körös) csoportbontásokkal nem lehetne csökkenteni a vizsgálatok számát?
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c14275767
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-08-24T07:10:03+02:00
2011-08-24T07:10:03+02:00
Mészáros Laci
http://blog.hu/user/622009
Már a felvezetéssel sem értek egyet. A placebó-hatás az orvostudomány nagyon fontos kutatási területe, legalább akkora butaság félresöpörni, mint a kocsmai verekedés sebesültjeit hígított késsel itatni.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275737
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T06:54:49+02:00
2011-08-24T06:54:49+02:00
meszi
http://blog.hu/user/74906
kurva firefox nem jeleníti meg a függvényeket
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275722
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T06:45:53+02:00
2011-08-24T06:45:53+02:00
Überspannung
http://blog.hu/user/519856
"Észre lehet venni, hogy az optimális x=81 nagyon közel van az 1/p√=80.6-hoz."<br />
Ez a kedvenc mondatom, én is rögtön észrevettem. :P
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275569
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-24T02:06:24+02:00
2011-08-24T02:06:24+02:00
atti1981
http://blog.hu/user/643341
Hasonló érdekességek vannak pl. John Allen Paulos: Számvakság c. könyvében is, bár a matematikai megoldás a könyvből a legtöbb esetben hiányzik.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275299
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-23T23:49:40+02:00
2011-08-23T23:49:40+02:00
viktor134
http://blog.hu/user/45590
like
https://nemlinearis.blog.hu/2011/08/23/hogyan_teszteljunk_szifiliszt/full_commentlist/1#c14275051
Válasz erre: Hogyan teszteljünk szifiliszt?
2011-08-23T22:52:46+02:00
2011-08-23T22:52:46+02:00
Yeto
http://blog.hu/user/28145
"Miért kell matematikát tanulni? Ott a számológép meg a számítógép."<br />
Hát ezér bazmeg.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/04/25/riemann_zeta_es_a_vilagvege/full_commentlist/1#c13368802
Válasz erre: Riemann-zéta és a világvége
2011-05-01T20:02:27+02:00
2011-05-01T20:02:27+02:00
Madach
http://blog.hu/user/294229
A művészek több száz éve kínjukban próbálnak figyelmeztetni mi vár ránk. Latinovits ezért lett öngyilkos. A legújabb szomorú hivatkozás:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=m5XxpeVIS0k&feature=feedwll&list=WL">www.youtube.com/watch?v=m5XxpeVIS0k&feature=feedwll&list=WL</a><br />
<br />
Az, amiről fent közölnek kódolt üzenetet felénk: a maja, sintó,egyiptomi és táltos papok, illuminátusok, szabadkőműves nagymesterek, templomosok, a Vatikán és minden nagy egyház vezetői, A NAGY ORSZÁGOK KORMÁNYAI tisztában vannak már nagyon régóta, hogy az emberiségnek ebben a formában nemsokára vége, a pontos napot is tudják.<br />
<br />
Ajánlom megtekintésre az alábbi festményt Salvador Dalitól:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.artsforge.com/gallery_new/macabre/watch.jpg">www.artsforge.com/gallery_new/macabre/watch.jpg</a><br />
<br />
láthatod benne a 9/11-et, az összes természeti csapást, földrengést és napkitörést, özönvizet és új jégkorszakot<br />
de ez még nem minden.<br />
Szintén tőle: Last supper c. festményében szintén a 9/11 (kézjel - óraszámlapra helyezve) és a "focilabda" alakzat 20 hexagon és 12 pentagon eleme adja szintén a dátumot.<br />
<br />
A sakkjáték a párhuzamos Univerzum interdimenzionális lényeinek harcát ábrázolja. Az átlépések a térszövet megnyilásával egyre gyakoribbak.<br />
<br />
Ezen lehet nevetni, bár ha az ember ennek a usernek a filmjeit alaposan megnézni lehet, hogy hamar arcára fagy a mosoly:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/user/BravoMindExpressions#g/u">www.youtube.com/user/BravoMindExpressions#g/u</a><br />
<br />
és még két fontos vonatkozás:<br />
Madách Imre is megírta Az ember tragédiájában, Dante az isteni színjátékban, hogy mi vár ránk.<br />
<br />
Persze nehéz így élni, az ember inkább nem vesz róla tudomást, hogy kb. 1 évünk van hátra.<br />
<br />
A Világ kormányai a lakosságuk 5%át próbálják föld alá vinni, de minden hiába, mert a november 9-e (119 -Ázsia segélyhívó száma - Nibiru onnan lép be - 911-119 Végjáték idősikja) után érkező 2. csapás a Super gamma Villanás a galaxis középpontjából az élet 85%-át el fogja pusztítani a Földön a növényzetet is. A Hold (tartani angolul) egy helyben marad rövid időre ez menti meg egy adott körben a villanástól az élet egy részét - mi pedig akik túléljük fel fogjuk egymást falni a felszínen, már aki nem lesz öngyilkos.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/10/17/elhunyt_benoit_mandelbrot/full_commentlist/1#c13327108
Válasz erre: Elhunyt Benoit Mandelbrot
2011-04-27T13:08:12+02:00
2011-04-27T13:08:12+02:00
TrueY
http://blog.hu/user/248497
Nekem volt szerencsém láthatni a mester a Francia Intézetben tartott előadása alkalmából.<br />
<br />
(Rövidke összefoglaló az eseményről:<br />
<a rel="nofollow" href="http://qltura.blog.hu/2009/03/29/hajtek_benoit_mandelbrot">qltura.blog.hu/2009/03/29/hajtek_benoit_mandelbrot</a> )
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c13316402
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-04-26T11:20:55+02:00
2011-04-26T11:20:55+02:00
Gubb
http://blog.hu/user/216563
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel?fullcommentlist=1#c13058104" class="reply_nick_591304" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13058104 );">@bohoc masni</a>: Valóban, ezt a két szót mindig összekeverem :-).
https://nemlinearis.blog.hu/2011/04/25/riemann_zeta_es_a_vilagvege/full_commentlist/1#c13315943
Válasz erre: Riemann-zéta és a világvége
2011-04-26T10:36:00+02:00
2011-04-26T10:36:00+02:00
Sirpi
http://blog.hu/user/107863
Köszi a leírást. A rész nézése közben én is gondolkodtam rajta, hogy visszanézem a képletet, csak valahogy elfelejtődött :-)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c13308875
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-04-25T03:17:06+02:00
2011-04-25T03:17:06+02:00
Nemlineáris
http://blog.hu/user/149986
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel?fullcommentlist=1#c13058104" class="reply_nick_591304" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13058104 );">@bohoc masni</a>: <a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel?fullcommentlist=1#c12920762" class="reply_nick_216563" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12920762 );">@Gubb</a>: <br />
<br />
valóban, ez csak egy felső korlát. A MathSciNet adatbázis bárkire megadja a pontos értéket, de csak a matematikai cikkeket figyelembe véve, itt viszont nem csak matematika van. azt könnyű ellenőrizni, hogy legalább három (egyes-ketteseket végignézve). teljesen biztosak nem lehetünk benne, de én azért fogadni mernék rá, hogy az öt a valós érték.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c13058104
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-03-29T14:52:33+02:00
2011-03-29T14:52:33+02:00
bohocmasni
http://blog.hu/user/591304
Kedves nemlineáris, egy fontos dolgot szeretnék pontosítani a cikkedben. Az általad közölt adatok alapján nem jelenthető ki egyértelmű bizonyossággal, hogy Portman Erdős száma 5. Csak az, hogy Portman Erdős-száma feljebb öt :-))).<br />
<br />
Üdvözlettel: egy nem matektanár.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c12920762
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-03-16T21:44:56+01:00
2011-03-16T21:44:56+01:00
Gubb
http://blog.hu/user/216563
Kedves nemlineáris, egy fontos dolgot szeretnék pontosítani a cikkedben. Az általad közölt adatok alapján nem jelenthető ki egyértelmű bizonyossággal, hogy Portman Erdős száma 5. Csak az, hogy Portman Erdős-száma legalább öt :-))).<br />
<br />
Üdvözlettel: egy matektanár.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/03/15/posa_lajos_szechenyi_dijat_kapott/full_commentlist/1#c12908671
Válasz erre: Pósa Lajos Széchenyi-díjat kapott
2011-03-15T20:12:42+01:00
2011-03-15T20:12:42+01:00
bm613
http://blog.hu/user/60077
Remek hír :-) Én is jártam hozzá, és egyetértek a véleményeddel.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c12759221
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-03-01T09:21:50+01:00
2011-03-01T09:21:50+01:00
nemvicces név
http://blog.hu/user/459482
Én meg a fénymásolás és kávéfőzés fontosságát nem akarom kicsinyíteni, de én más képességeit használnám a kisasszonynak. ;P
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/28/matekozzunk_natalie_portmannel/full_commentlist/1#c12753692
Válasz erre: Matekozzunk Natalie Portmannel
2011-02-28T17:15:11+01:00
2011-02-28T17:15:11+01:00
kuruczsiraf
http://blog.hu/user/565483
Nem akarom a művésznő érdemeit kicsinyíteni, de jelen esetben mit jelent az, hogy asszisztense volt a professzornak? érdemben részt vett a tudományos munkában? (Rész)feladatokon dolgozott, avagy fénymásolt, kávét főzött stb?
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12475942
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-07T12:16:54+01:00
2011-02-07T12:16:54+01:00
Abulafia
http://blog.hu/user/11985
Nagyon köszi az SI gyorstalpalót de egy attogramm is végtelenszer több mint a 0 koncentráció.<br />
<br />
Vágó túlélte.<br />
Nem izgultam.<br />
:)<br />
A.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12463465
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-05T22:25:59+01:00
2011-02-05T22:25:59+01:00
nomad
http://blog.hu/user/33964
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi?fullcommentlist=1#c12445666" class="reply_nick_11985" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12445666 );">@Abulafia</a>: A nulla nem mennyiség, csak viszonyítási pont :) <br />
1 Gramm = 1000 Milligramm (mg)<br />
1 Milligramm = 1000 Mikrogramm<br />
1 Mikrogramm = 1000 Nanogramm (ng)<br />
1 Nanogramm = 1000 Pikogramm (pg)<br />
Tehát 1 Gramm = 1000.000.000.000 pg <br />
Maga a gyógyszervegyipar is pokolian kis mennyiségekkel számol <a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/International_unit">en.wikipedia.org/wiki/International_unit</a> <br />
Üdv
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12445666
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-04T10:47:08+01:00
2011-02-04T10:47:08+01:00
Abulafia
http://blog.hu/user/11985
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi?fullcommentlist=1#c12443735" class="reply_nick_33964" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12443735 );">@nomad</a>: <br />
"Egy allergiás fulladásnál, az okozó anyag mekkora, mérhető mennyiségben jut be a szervezetbe? "<br />
Nagyon fontos: nem NULLA mennyiségben!<br />
<br />
A.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12443735
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-04T05:45:43+01:00
2011-02-04T05:45:43+01:00
nomad
http://blog.hu/user/33964
Engem a házipálinka véd :) <br />
Egy erdész ismerősünket a Vadalmás forrás vize gyógyított ki a gyomorfájásból. Egy óra oda a madárdalos erdőben - egy óra vissza a demizsonnal :) <br />
Ami sohasem hallatszik a hp vitában. Egy allergiás fulladásnál, az okozó anyag mekkora, mérhető mennyiségben jut be a szervezetbe?
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12443597
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-04T01:59:24+01:00
2011-02-04T01:59:24+01:00
xstranger
http://blog.hu/user/63419
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi?fullcommentlist=1#c12438654" class="reply_nick_568417" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12438654 );">@rubex</a>: "Ugyanis a homeopátia jelenségének teljes fizikai magyarázatához kvantumugrást kell a tudatnak végrehajtania."<br />
<br />
Nagyon kemeny anyag.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12443422
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-04T00:21:05+01:00
2011-02-04T00:21:05+01:00
vigvik
http://blog.hu/user/78700
En csak azt nem ertem, hogy minek higitjak fel ennyire? Nem lehet, hogy jobban jovedelmezo lenne a tomenyebb cuccot arulni, mert nincs annyi macera az eloallitasaval? Vagy a 30 higitas benne a "varazslat"?
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12438654
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T16:50:38+01:00
2011-02-03T16:50:38+01:00
rubex
http://blog.hu/user/568417
Kicsit elkezdtem ebben a témakörben nézelődni, és nekem megtetszett ez az írás: <a rel="nofollow" href="http://homeomami.blog.hu/2011/02/02/ki_milyen_pr_os_volt_a_nagy_tudosok_kozul">homeomami.blog.hu/2011/02/02/ki_milyen_pr_os_volt_a_nagy_tudosok_kozul</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12437850
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T15:41:20+01:00
2011-02-03T15:41:20+01:00
nyick
http://blog.hu/user/568424
Ajánlom ezt is a figyelmetekbe: <a rel="nofollow" href="http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathytrans.shtml">www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathytrans.shtml</a><br />
<br />
Ez egy kb. egy órás film volt, a fenti címen a teljes leiratot megtaláljátok. James Randi felajánlott 1.000.000 $-t annak, aki bizonyítani tudja a homeopátia működését. Röviden összefoglalva a vizsgált homeopátiás szer teljesen hatástalannak bizonyult, maximum a placebo hatás, illetve a páciens hite segítheti elő a gyógyulást.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12437592
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T15:21:48+01:00
2011-02-03T15:21:48+01:00
rubex
http://blog.hu/user/568417
Szerintem ugyanezt az írást akár ráhúzhatnánk a szintetikus gyógyszerekre is, de azokhoz még hozzá lehetne írni azt is, hogy milyen mellékhatásuk van, amihez újabb adag gyógyszert kényszerülsz bevenni, hogy kezeld a tüneteket. Ez felfogás kérdése, és én inkább természetes összetételű segítséget választok a gyógyulásom érdekében!
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12436096
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T13:47:44+01:00
2011-02-03T13:47:44+01:00
Takika
http://blog.hu/user/84105
comment.blog-on commentben video: <a rel="nofollow" href="http://indavideo.hu/video/Homeopatias_surgossegi">indavideo.hu/video/Homeopatias_surgossegi</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12435363
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T12:57:25+01:00
2011-02-03T12:57:25+01:00
cnt
http://blog.hu/user/235484
<a rel="nofollow" href="http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=16918">www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=16918</a><br />
<br />
azért ezt olvassuk hozzá.<br />
<br />
Nyilván nincs (túl sok) ember a földön, aki ilyen szépen végigvezetné a számokat, egész egyszerűen leragadnak ott, hogy gyógyulni szeretnének :)
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12435050
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T12:35:15+01:00
2011-02-03T12:35:15+01:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi?fullcommentlist=1#c12434765" class="reply_nick_567124" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12434765 );">@SI base unit</a>: elhisszük, hogy érdekeltséged van a bizniszben, nem kell a rizsa.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12434765
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T12:14:34+01:00
2011-02-03T12:14:34+01:00
SI base unit
http://blog.hu/user/567124
azért nincs vége ..<br />
<br />
A Pubmed tele van ultra-high dilution kutatásokkal...<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=gfd639qt4vlv1626&size=largest">resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=gfd639qt4vlv1626&size=largest</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2877813/">www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2877813/</a><br />
<br />
ha ezeket nem említed meg, akkor<br />
- vagy nem ismered a témát és elfogadod azt amit más állít <br />
- manipulálni akarsz ..
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12434672
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T12:09:21+01:00
2011-02-03T12:09:21+01:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
Kár a vehemenciáért. Aki hülyeségekben akar hinni, az abban fok, bármilyen precíz és jól körülbástyázott érvrendszert állítasz elé cáfolatként.
https://nemlinearis.blog.hu/2011/02/03/a_homeopatia_szamokban_nagyon_nincs_benne_semmi/full_commentlist/1#c12433780
Válasz erre: A homeopátia számokban – nagyon nincs benne semmi
2011-02-03T11:03:30+01:00
2011-02-03T11:03:30+01:00
Holy One
http://blog.hu/user/511691
Ez nagyon alázós volt :D :D
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/18/hogyan_tanitsuk_a_matematikat/full_commentlist/1#c11650983
Válasz erre: Hogyan tanítsuk a matematikát?
2010-11-22T16:00:00+01:00
2010-11-22T16:00:00+01:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
Nyugodj meg, jobb helyen sem. A matematika túl egzakt, túl nehéz róla hamukázni, ezért nem népszerű. Irodalom, történelem... végtelen tárháza a mellébeszélésnek, mindig népszerűbbek lesznek.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/13/a_vilag_legrosszabb_matematikatanara/full_commentlist/1#c11638126
Válasz erre: A világ legrosszabb matematikatanára
2010-11-21T11:20:46+01:00
2010-11-21T11:20:46+01:00
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/11/13/a_vilag_legrosszabb_matematikatanara?fullcommentlist=1#c11608040" class="reply_nick_107863" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11608040 );">@Sirpi</a>: jókérdés:D
https://nemlinearis.blog.hu/2009/01/08/legjobb_szakma_a_matematikus/full_commentlist/1#c11623569
Válasz erre: Legjobb szakma a matematikus
2010-11-19T13:38:33+01:00
2010-11-19T13:38:33+01:00
angela1221
http://blog.hu/user/536349
Új könyv a differenciálszámítás és integrálszámítás témakörében:<br />
<a rel="nofollow" href="http://konyv-konyvek.hu/index.php?q=thomasfele_kalkulus_2_masodik_kiadas">konyv-konyvek.hu/index.php?q=thomasfele_kalkulus_2_masodik_kiadas</a><br />
Thomas-féle kalkulus 2. - Második kiadás<br />
A Thomas-féle Kalkulus a mérnökök matematikai oktatásában világszerte fogalommá vált. Az eredeti, 15 fejezet-ből álló terjedelmes tankönyv központi témája a differenciál- és az integrálszámítás, célja pedig, hogy az olvasót bevezesse az analízis e két alapvető eszközének legfontosabb alkalmazásaiba.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/18/hogyan_tanitsuk_a_matematikat/full_commentlist/1#c11619574
Válasz erre: Hogyan tanítsuk a matematikát?
2010-11-19T00:04:32+01:00
2010-11-19T00:04:32+01:00
bm613
http://blog.hu/user/60077
Minden szavával egyetértek. Pedig azon kevesek közé tartozom, akik szeretnek számolni (akár számokkal, akár bonyolult kifejezésekkel, integrálokkal, akármikkel), akár értelmetlenül is :-) <br />
Miért van olyan érzésem, hogy mi meg sem érjük, mire ez megvalósul Magyarországon? Jobb helyeken talán...
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/18/hogyan_tanitsuk_a_matematikat/full_commentlist/1#c11619423
Válasz erre: Hogyan tanítsuk a matematikát?
2010-11-18T23:34:44+01:00
2010-11-18T23:34:44+01:00
xstranger
http://blog.hu/user/63419
A legnagyobb baj hogy a nyugati tarsadalmakban az intellektualis tevekenysegnek nincs akkora erdeme mint pl a sportnak vagy a media szereplesnek. A matematika meg meg a human tudomanyok mogott van elismertsegben (pl irodalom/tortenelem mogott).<br />
<br />
Amig ez nem valtozik addig nem lesz valtozas.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/13/a_vilag_legrosszabb_matematikatanara/full_commentlist/1#c11608040
Válasz erre: A világ legrosszabb matematikatanára
2010-11-17T23:01:37+01:00
2010-11-17T23:01:37+01:00
Sirpi
http://blog.hu/user/107863
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/11/13/a_vilag_legrosszabb_matematikatanara?fullcommentlist=1#c11587240" class="reply_nick_277861" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11587240 );">@mimindannyian</a>: És hogy jön ez össze azzal, hogy a tanár áthúzza a jó eredményt, és ír helyette valami bullshitet?
https://nemlinearis.blog.hu/2010/11/13/a_vilag_legrosszabb_matematikatanara/full_commentlist/1#c11587240
Válasz erre: A világ legrosszabb matematikatanára
2010-11-15T21:33:20+01:00
2010-11-15T21:33:20+01:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
Egy első osztályos simán elhibázza. Nem azért, mert hülye, hanem mert a szöveges feladatnál már az olvasás eléggé megterheli, hogy a számok ne legyenek világos relációban előtte.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/06/terence_tao_udvozli_a_nemlinearis_olvasokat/full_commentlist/1#c11339288
Válasz erre: Terence Tao üdvözli a Nemlineáris olvasókat
2010-10-19T14:13:32+02:00
2010-10-19T14:13:32+02:00
beskanya
http://blog.hu/user/523524
<a rel="nofollow" href="http://index.hu/tech/blog/2010/10/19/fiatal_kutatokat_tamogat_580_millio_euroval_az_eu/">index.hu/tech/blog/2010/10/19/fiatal_kutatokat_tamogat_580_millio_euroval_az_eu/</a><br />
<br />
gratulálunk, főleg, ha a blogszerző is közte van :)
https://nemlinearis.blog.hu/2010/09/22/tobb_penzt_a_nyugdijas_matematikusoknak/full_commentlist/1#c11146454
Válasz erre: Több pénzt a nyugdíjas matematikusoknak!
2010-09-28T21:37:51+02:00
2010-09-28T21:37:51+02:00
Wise Lady
http://blog.hu/user/458221
Hát akkor több pénzt a matematikatanároknak! Valós veszély a ház-elárverezés.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/09/22/tobb_penzt_a_nyugdijas_matematikusoknak/full_commentlist/1#c11133864
Válasz erre: Több pénzt a nyugdíjas matematikusoknak!
2010-09-27T17:00:58+02:00
2010-09-27T17:00:58+02:00
watsonzoli
http://blog.hu/user/204529
<a rel="nofollow" href="http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1311916/Swiss-police-continue-Peter-Kneubuehl-manhunt-pensioner-shoots-officer.html">www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1311916/Swiss-police-continue-Peter-Kneubuehl-manhunt-pensioner-shoots-officer.html</a><br />
<br />
"The deranged former mathematics teacher was"
https://nemlinearis.blog.hu/2010/09/22/tobb_penzt_a_nyugdijas_matematikusoknak/full_commentlist/1#c11085919
Válasz erre: Több pénzt a nyugdíjas matematikusoknak!
2010-09-22T13:50:25+02:00
2010-09-22T13:50:25+02:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
<a rel="nofollow" href="http://www.bernerzeitung.ch/region/seeland-jura/Wer-ist-Peter-Hans-Kneubuehl/story/29757613">www.bernerzeitung.ch/region/seeland-jura/Wer-ist-Peter-Hans-Kneubuehl/story/29757613</a><br />
<br />
Tanult matematikát. Dehát mit várunk a magyar sajtótól? Pontosságot nehogy!
https://nemlinearis.blog.hu/2010/09/17/a_szolgaloleanyok_sanyaru_sorsa/full_commentlist/1#c11039313
Válasz erre: A szolgálóleányok sanyarú sorsa
2010-09-17T09:42:56+02:00
2010-09-17T09:42:56+02:00
mimindannyian
http://blog.hu/user/277861
"szerepelt egy dobegyüttes is, de tőlük is elfelejtették megkérdezni, miért hasznos dobolni"<br />
<br />
:D<br />
<br />
Ami nem kapcsolódik az érdeklődési körünkhöz, nem része egy nagyobb folyamatnak és élvezetet sem nyújt, arról vagyunk hajlamosak megkérdezni, hogy mire jó. A matematika "termékei" gyakorta ilyenek a népesség zöme számára, jóllehet a legtöbb eredmény része valaminek, ami hétköznapi jelentőségű, de az oktatás hibájából kifolyólag nincs kihangsúlyozva és elmagyarázva, hogy matek nélkül nem létezhetne.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/07/uj_pi_rekord_es_bena_mti_hir/full_commentlist/1#c10755486
Válasz erre: Új Pi-rekord és béna MTI-hír
2010-08-18T08:58:54+02:00
2010-08-18T08:58:54+02:00
Hepciás
http://blog.hu/user/246576
Ezt a posztot szerettem volna trackbackolni. Remélem a picit extrémebb humort is kedvelitek is bennhagyjátok a hivatkozást, netán sziporkázó matematikai kommentekkel növelitek blogunk színvonalát:-) <br />
Blogeriális üdvözlettel:<br />
Hepciás
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/07/uj_pi_rekord_es_bena_mti_hir/full_commentlist/1#c10707797
Válasz erre: Új Pi-rekord és béna MTI-hír
2010-08-12T09:47:14+02:00
2010-08-12T09:47:14+02:00
Hepciás
http://blog.hu/user/246576
OFF: Elnézést, téves trackback hivatkozást adtam meg, kérlek töröljétek, ennek valóban semmi köze a blogotokhoz.<br />
Bocs.<br />
ON: <br />
A blog amúgy nagyon jó, respect.<br />
Üdv:<br />
Hepciás
https://nemlinearis.blog.hu/2010/01/04/a_nagy_matematikus_trefa/full_commentlist/1#c10693328
Válasz erre: A nagy matematikus tréfa
2010-08-10T18:01:37+02:00
2010-08-10T18:01:37+02:00
_Epikurosz_
http://blog.hu/user/154869
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/01/04/a_nagy_matematikus_trefa?fullcommentlist=1#c10683244" class="reply_nick_154988" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10683244 );">@FutoBolond</a>: Talán ez működik:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=e0FULHGwPkw&feature=related">www.youtube.com/watch?v=e0FULHGwPkw&feature=related</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2010/01/04/a_nagy_matematikus_trefa/full_commentlist/1#c10683244
Válasz erre: A nagy matematikus tréfa
2010-08-09T16:35:05+02:00
2010-08-09T16:35:05+02:00
FutoBolond
http://blog.hu/user/154988
Szia, "This video has been deleted." :(
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/07/uj_pi_rekord_es_bena_mti_hir/full_commentlist/1#c10682093
Válasz erre: Új Pi-rekord és béna MTI-hír
2010-08-09T14:49:06+02:00
2010-08-09T14:49:06+02:00
Sirpi
http://blog.hu/user/107863
A 857.433-as kitevőjű Mersenne-prím megtalálásakor volt az a szalagcím, hogy: "Megtalálták a legnagyobb prímszámot!". És mivel ez láthatóan nem volt elég a "szerzőnek", hozzátette a szövegben, hogy "a matematikusok szerint a prímszámok száma végtelen". Hasonlóan ígényes cikk volt, mint amit kiveséztél...
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/06/terence_tao_udvozli_a_nemlinearis_olvasokat/full_commentlist/1#c10672522
Válasz erre: Terence Tao üdvözli a Nemlineáris olvasókat
2010-08-07T23:17:24+02:00
2010-08-07T23:17:24+02:00
Nemlineáris
http://blog.hu/user/149986
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/08/06/terence_tao_udvozli_a_nemlinearis_olvasokat?fullcommentlist=1#c10665362" class="reply_nick_484516" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10665362 );">@fazekasfanni</a>: <br />
Az előadások ezen a konferencián nem általános közönségnek, hanem specialistáknak szóltak, ráadásul nem is vagyok kompetens az adott témában, ezért nem akartam belemenni. A Gowers-féle uniformitási normákról volt szó, ami egy fontos eszköz, amikor számtani sorozatokat keresnek különböző halmazokban. Amúgy viszonylag követhető volt, néhány dolgot még én is megértettem. Normális matematika előadás volt, semmi rocksztárság :)
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/06/terence_tao_udvozli_a_nemlinearis_olvasokat/full_commentlist/1#c10665362
Válasz erre: Terence Tao üdvözli a Nemlineáris olvasókat
2010-08-06T20:27:26+02:00
2010-08-06T20:27:26+02:00
fazekasfanni
http://blog.hu/user/484516
Hiányolom a személyes élményeket az előadásról (amennyiben ilyenek vannak (?) ).
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/01/bolgar_bor_geek_bulira/full_commentlist/1#c10630485
Válasz erre: Bolgár bor geek bulira
2010-08-03T13:57:09+02:00
2010-08-03T13:57:09+02:00
Wave
http://blog.hu/user/3451
A kvantum tema TTK-n es BTK-n egyarant eladhato, tokeletes nevvalasztas!<br />
Amugy nagyon tetszik a dizajn! En vettem volna tobb uveggel is.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/01/bolgar_bor_geek_bulira/full_commentlist/1#c10626846
Válasz erre: Bolgár bor geek bulira
2010-08-03T08:51:52+02:00
2010-08-03T08:51:52+02:00
Renszarv
http://blog.hu/user/451521
Valószínűleg a fogyasztása után fellépő határozatlansági érzésre akarnak utalni :)
https://nemlinearis.blog.hu/2010/08/01/bolgar_bor_geek_bulira/full_commentlist/1#c10616566
Válasz erre: Bolgár bor geek bulira
2010-08-01T21:48:24+02:00
2010-08-01T21:48:24+02:00
easydc71
http://blog.hu/user/12045
A palack kibontása után csak kiderül jó vót -e :)
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10581707
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-28T14:19:18+02:00
2010-07-28T14:19:18+02:00
SomethinWild
http://blog.hu/user/416376
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek?fullcommentlist=1#c10523536" class="reply_nick_310509" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10523536 );">@Mikron</a>: Mekkora hülyeség :) A tudósokat azért azonosítják ezzel a kutatással, mert a nevét adta hozzá. Innen kezdve nincs joga felháborodni, ha egy bármilyen kongresszuson a többi tudós körbehugyozza... már ha élő személyek ezek a brit tudósok, de kételkedem benne. Az indexnek pedig nincs szüksége az én olvasottság-generáló (vagy inkább degeneráló?) hsz-eimre. Sokkal többen vannak akik olvassák, de nem szólnak hozzá.<br />
Másfelől egyetértek, a cikk bullshit, de erről szól a szörnyűség, amit "netes újságírásnak" hívnak, és bulvárkuruzslók végeznek. Ebben az országban mindig lesz rá kereslet.
https://nemlinearis.blog.hu/2008/10/22/kinek_van_a_legnagyobb_avagy_hogyan_valasszunk_menyasszonyt_tudomanyosan/full_commentlist/1#c10578588
Válasz erre: Kinek van a legnagyobb? - avagy hogyan válasszunk menyasszonyt tudományosan
2010-07-28T10:03:25+02:00
2010-07-28T10:03:25+02:00
_Epikurosz_
http://blog.hu/user/154869
Valahogy ismerős a módszer:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.phdcomics.com/comics/archive.php?comicid=761">www.phdcomics.com/comics/archive.php?comicid=761</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/14/interju_egy_autistaval_ruzsa_z_imre_matematikus_a_mancsban/full_commentlist/1#c10577870
Válasz erre: Interjú egy autistával - Ruzsa Z. Imre matematikus a Mancsban
2010-07-28T08:59:16+02:00
2010-07-28T08:59:16+02:00
_Epikurosz_
http://blog.hu/user/154869
Félre van diagnosztizálva. Amíg nem hallucinál, nem autista. Helyette: google: INTP
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10547009
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-24T10:44:33+02:00
2010-07-24T10:44:33+02:00
Bokortalan Lajtalan
http://blog.hu/user/360271
Az ilyesmit lehetne kasztrációval büntetni. Jót tenne a világnak.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10523536
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-21T18:41:43+02:00
2010-07-21T18:41:43+02:00
Mikron
http://blog.hu/user/310509
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek?fullcommentlist=1#c10511600" class="reply_nick_416376" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10511600 );">@SomethinWild</a>: A cikk lényege pontosan ez. Mivel sokan elpoénkodnak rajta, ezért írnak sok hozzászólást is, ezeket mások végigolvassák és összességében remek forgalmat generáltok egy teljesen értelmetlen cikknek. <br />
<br />
Az index szerkesztöi sem teljesen hülyék, olyan írásokat raknak a címlapra ami lehetöleg a legjobban felkelti az olvasók érdeklödését. Pl tudományosnak látszó cikkek komolytalanságán mérgelödni olyannyira kapatos dolog, hogy az indexnek külön rovata van rá: ez a brit tudósok.<br />
<br />
Biztos vagyok benne, hogy az ott megjelenö írásokat sokan olvassák, így az index ezzel remekül jár, azonban eközben érdemtelenül lejáratnak számtalan tisztességes tudóst akit ezek után az ilyen témákkal fognak azonosítani.<br />
<br />
Aki ezt el akarja kerülni az egyszerüen ne kattintson ilyen cikkre, illetve ne írjon róla külön reklámot (mint pl ez a blogbejegyzés itt) és kommenteljen még rá plusz reklámként (mint pl ez a hozzászólás amit épp írok).<br />
<br />
Ha ezen cikkek látogatása leesik, a szerkesztök gondolkodás nélkül leradírozzák az ilyen híreket, és helyükre mások kerülnek amik nagyobb látogatottságot produkálnak. Szerintem legalábbis...
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10521645
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-21T15:34:43+02:00
2010-07-21T15:34:43+02:00
atleta.hu
http://blog.hu/user/40283
Az egesz brittudosok rovat iszonyat karos, de nyomjak, mert sokan mennek ra kommentelni. Szeretik verni az emberek a nyalukat, meg meg kopmenzalni (lam-lam, hulyek ezek a tudosok, megis mi jozanparasztok vagyunk a jo fejek). A leggazabb a dologban az, hogy neha (sot, nem is ritkan) ertelmes, hasznos es komoly kutatas eredmenyet dobjak be oda.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10515646
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-21T00:49:09+02:00
2010-07-21T00:49:09+02:00
xstranger
http://blog.hu/user/63419
Epp most akartam az indexes cikk ala beirni a Bad Sciencet amit szerintem az osszes brit tudosos cikk ala elsonek kellene beirni.<br />
<br />
Ezek a cikkek lejaratjak a termeszettudomanyos kutatast mert az egyszeru ember minden tudomannyal foglalkozo embert egy kalap ala vesz az ilyen vicckutatasokkal. <br />
<br />
A pi szerepeltetese amugy szerintem az "eredmenyt" jegyzo tudosok inside jokeja, egy huncut kacsintas hogy mennyire komolytalan az egesz.
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10513738
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-20T20:56:05+02:00
2010-07-20T20:56:05+02:00
pannonfunk
http://blog.hu/user/350451
Nem fogok Chevroletet venni... :P
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/20/idiota_kepletek/full_commentlist/1#c10511600
Válasz erre: Idióta képletek
2010-07-20T16:42:23+02:00
2010-07-20T16:42:23+02:00
SomethinWild
http://blog.hu/user/416376
Én kommenteltem a cikket, sok más ember mellett, mindannak tudatában, hogy ebből egy szó nem igaz, de azért elpoénkodni jó rajta :)
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/02/foci_vb_matek_kviz/full_commentlist/1#c10500384
Válasz erre: Okosabb vagy-e, mint Maradona? Foci VB matek kvíz
2010-07-19T16:24:36+02:00
2010-07-19T16:24:36+02:00
Sirpi
http://blog.hu/user/107863
<a href="http://nemlinearis.blog.hu/2010/07/02/foci_vb_matek_kviz?fullcommentlist=1#c10368702" class="reply_nick_29492" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10368702 );">@Benkő Pál</a>: <br />
Nekem is. A nyerési esélyek általános p, q találati arány esetén (p-pq)/(p+q-2pq) és (q-pq)/(p+q-2pq) - ez egybe is vág a megoldásnál írt kb. 70%-kal p=0,8 és q=0,9 esetén (69,23%)<br />
<br />
(Szia Pali, nem gondoltam, hogy itt fogunk összefutni :-) )
https://nemlinearis.blog.hu/2008/10/22/kinek_van_a_legnagyobb_avagy_hogyan_valasszunk_menyasszonyt_tudomanyosan/full_commentlist/1#c10479494
Válasz erre: Kinek van a legnagyobb? - avagy hogyan válasszunk menyasszonyt tudományosan
2010-07-17T05:44:30+02:00
2010-07-17T05:44:30+02:00
Felicitasz
http://blog.hu/user/88530
Ez nagyon jó volt, teljesen feldobta a napomat, többször is visszajöttem elolvasni, sőt, be is linkeltem, mert épp témába vágott nekem egy saját irományhoz. Bölcsész volnék, de azért ne vessetek a sárkányok elé. :-)
https://nemlinearis.blog.hu/2008/10/22/kinek_van_a_legnagyobb_avagy_hogyan_valasszunk_menyasszonyt_tudomanyosan/full_commentlist/1#c10475348
Válasz erre: Kinek van a legnagyobb? - avagy hogyan válasszunk menyasszonyt tudományosan
2010-07-16T16:10:26+02:00
2010-07-16T16:10:26+02:00
obitwokenobi
http://blog.hu/user/395422
Vannak, akik szerint (néha én is közéjük tartozom) a matematika bölcsésztudomány... Tehát a matematikusok bölcsészek...
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/14/interju_egy_autistaval_ruzsa_z_imre_matematikus_a_mancsban/full_commentlist/1#c10475329
Válasz erre: Interjú egy autistával - Ruzsa Z. Imre matematikus a Mancsban
2010-07-16T16:08:32+02:00
2010-07-16T16:08:32+02:00
obitwokenobi
http://blog.hu/user/395422
Nagyon jó a cikk!
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/02/foci_vb_matek_kviz/full_commentlist/1#c10368702
Válasz erre: Okosabb vagy-e, mint Maradona? Foci VB matek kvíz
2010-07-05T13:05:17+02:00
2010-07-05T13:05:17+02:00
Benkő Pál
http://blog.hu/user/29492
a 11-re nekem 9/13 jött ki
https://nemlinearis.blog.hu/2010/07/02/foci_vb_matek_kviz/full_commentlist/1#c10353955
Válasz erre: Okosabb vagy-e, mint Maradona? Foci VB matek kvíz
2010-07-03T15:12:06+02:00
2010-07-03T15:12:06+02:00
julios
http://blog.hu/user/367659
A 11-re(! hoppá!) írtam egy R szkrpitet, mostanában mindenre R szkriptet írok. Íme, érthetőre kommentezve:<br />
<br />
out=NULL<br />
<br />
for(i in 1:100) #100 fuggetlen futas <br />
{<br />
<br />
num=1e5 #100k kiserlet futasonkent<br />
<br />
rbinom(num,1,0.9) -> CRG #CR berugja vektor, 100k komponens<br />
1-CRG -> CRN #CR kihagyja vektor, 100k komponens<br />
<br />
rbinom(num,1,0.8) -> MG #M berugja<br />
1-MG -> MN #M kihagyja<br />
<br />
crossprod(CRN,MG) -> MW #megallas ugy, hogy Messi nyer **<br />
crossprod(MN,CRG) -> CRW #megallas ugy, hogy C Ronaldo nyer<br />
<br />
c(out,CRW/(MW+CRW)) -> out #CR nyeresek aranya az osszes megallasban, begyujtjuk<br />
<br />
}<br />
<br />
summary(out) #a kigyujtott lista lekerdezese<br />
<br />
#** Messi nyer, ha CRN es CRG megfelelo komponense egyarant 1, ezekbol a vektori poziciokbol CRN es MG vektori szorzata ad 1-1 jarulekot
https://nemlinearis.blog.hu/2010/01/17/lovasz_laszlo_riport_az_m1_en/full_commentlist/1#c8642405
Válasz erre: Lovász László riport az M1-en
2010-02-09T16:00:44+01:00
2010-02-09T16:00:44+01:00
Pas
http://blog.hu/user/2494
Hátha így lejátsza:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/01/16/18/Bolyai_dijas_tudosok__Lovasz_Laszlo_matematikus.aspx">videotar.mtv.hu/Videok/2010/01/16/18/Bolyai_dijas_tudosok__Lovasz_Laszlo_matematikus.aspx</a>
https://nemlinearis.blog.hu/2010/01/10/uj_pi_rekord_3d_s_mandelbrot_halmaz_es_fermat_utolso_tangoja/full_commentlist/1#c8281544
Válasz erre: Új Pi-rekord, 3D-s Mandelbrot-halmaz és Fermat utolsó tangója
2010-01-12T17:05:36+01:00
2010-01-12T17:05:36+01:00
mérnök_05
http://blog.hu/user/380392
Csak a pontosság kedvéért: az eredeti cikk itt jelent meg:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.newscientist.com/article/dn18171-the-mandelbulb-first-true-3d-image-of-famous-fractal.html">www.newscientist.com/article/dn18171-the-mandelbulb-first-true-3d-image-of-famous-fractal.html</a><br />
<br />
Itt még több mindent is találhasz, és képek is vannak...<br />
Kösz!
https://nemlinearis.blog.hu/2010/01/10/uj_pi_rekord_3d_s_mandelbrot_halmaz_es_fermat_utolso_tangoja/full_commentlist/1#c8262080
Válasz erre: Új Pi-rekord, 3D-s Mandelbrot-halmaz és Fermat utolsó tangója
2010-01-11T01:28:31+01:00
2010-01-11T01:28:31+01:00
csko
http://blog.hu/user/285586
A részletes technikai leírás: <a rel="nofollow" href="http://bellard.org/pi/pi2700e9/pipcrecord.pdf">bellard.org/pi/pi2700e9/pipcrecord.pdf</a><br />
Érdemes ránézni, mindenféle gyakorlati trükköket alkalmaztak.<br />
Ügyesen kellett bánni a tárral.<br />
<br />
Az indexes cikkek nem tudom, hogy szándékosan ilyen minőségűek-e, de:<br />
1. az illető nem brit, hanem francia, de lehet, hogy én tévedek.<br />
2. 3,14-gyel helyett 3,14-dal. Magyar beszédben a számjegyeket fel szoktuk sorolni a tizedesjegy után, vagy összevonjuk?<br />
3. a Pi nem racionális szám.